.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رضایی: انتخابات دو قطبی نخواهد بود

محسن رضایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ترجیح می دهم به جای من دوستان دیگری کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوند، گفت: به دنبال توافق انجام شده با نامزدهای احتمالی قرار است این موضوعات تا مشخص شدن نتیجه نهایی و اجماع بر روی کاندیدایی واحد رسانه‌ای نشود.

به گزارش شمال نیوز، محسن رضایی در حاشیه نخستین کنگره توسعه و عدالت ایران اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: دستگاههای فرهنگی جامعه باید برنامه های فرهنگی و هنری در جامعه اجرا کنند و برای حل مشکلات فرهنگی جوانان برنامه اصولی داشته باشند.

رضایی در پاسخ به این پرسش که رایزنی وی با کاندیداهای احتمالی نظیر ولایتی و قالیباف چه بوده است اظهار داشت: از تیر ماه 87 تا کنون با نامزدهای احتمالی جلساتی داشتیم که با آمدن خاتمی در صحنه انتخابات جلسات تقریبا تعطیل و با کناره گیری وی این جلسات دوباره برپا شد.

وی اظهار داشت: اکنون بحث روی دو نفر از کاندیداهای احتمالی است که امیدواریم به زودی یکی از آن دو مشخص و نتیجه آن اعلام شود.

رضایی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تکثر کاندیداها در انتخابات دهم زمینه برگزاری انتخابات دو مرحله ای فراهم می‌شود تصریح کرد: احتمال دو مرحله ای بودن انتخابات وجود دارد اما فکر می کنم انتخابات دوقطبی نباشد.

خبرنگاری از دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد احتمال کاندیداتوری اش در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری سئوال کرد که رضایی پاسخ داد: ترجیح می دهم دوستان دیگری این مسئولیت را قبول کنند چرا که هنوز در مورد گزینه های مطرح به نتیجه نرسیده ایم اما امیدوارم با اعلام حضور یکی از دو بنده نیز از وی حمایت کنم.

رضایی در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری مبنی بر طرح ایده دولت فدراتیو اقتصادی از سوی جنابعالی چه بوده، اظهار داشت: برای اداره کشور طرحهای اساسی دارم که آنها را به صورت بسته ارائه کرده و بخشی از آنها پاسخ به مسائل اقتصادی کشور خواهد بود که در زمان مقرر اعلام خواهم کرد.

وی در ادامه در پاسخ به میزان استقبال اصولگرایان از دولت ائتلافی گفت: هر کسی حق دارد نظرات خود را بگوید اما اگر هر فرد و جریانی بخواهد در انتخابات موفق باشد باید از توان مردمی استفاده کرده و نسبت به تخریب جریانات سیاسی در کشور اقدام نکند چرا که صرفا حزب، گروه و دسته نمی تواند در پیروزی انتخابات اثرگذار باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت ائتلافی می تواند در اداره کشور اثرگذار باشد چرا که اعضای این دولت از نیروهای مردمی، متعهد، کارآمد، انقلابی و نخبه هستند.

رضایی به تاریخچه بررسی دولتهای ائتلافی در کشورهای توسعه یافته غیر از آمریکا اشاره کرد و گفت: در دولت ائتلافی صورت مسئله دموکراتیک پاک نمی شود و در این دولتها نقش احزاب در انتخابات بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برای اداره کشور باید از ظرفیتهای مدیریتی استفاده کرده چرا که بکارگیری آنها می تواند بسیاری از مسائل و معضلات اجتماعی کشور را مرتفع کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اکنون جناح اصلاح طلب در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری با کاندیداهای مطرحی چون میر حسین موسوی، خاتمی و کروبی آماده ورود به عرصه انتخابات است، اظهار داشت: هر کاندیدایی که بخواهد در جامعه موفق باشد باید اقبال عمومی مردم را مد نظر قرار داده و در کنار آن از تفکرات، ایده ها و آراء جناح فکری خود استفاده کند.

رضایی در پایان در پاسخ به اینکه آیا بسته پیشنهادی اقتصادی شما به طرح تحول اقتصادی دولت نهم نیز پرداخته است، اظهار داشت: در بسته اقتصادی بنده بسیاری از دانشهای اقتصادی دولت نهم و برخی دولتهای قبلی بررسی و آسیب شناسی می شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.